Pages

A Blogpost A Day April

Monday, April 04, 2016

Alkisahnyaaaaaa....
Dah berapa bulan dah ha, dah masuk April pun tapi apa benda pun tak ber'update'. Memang susah sangat nak patah balik ke dunia blog especially bila sekarang ni ada banyak media ekspresi/royanan digital seperti Instagram, Whatsapp... semuanya cepat, pantas, ringkas. Zaman aku aktif berblog dulu, yang ada cuma FB dan content FB aku pendek dan ringkas (seperti IG aku sekarang) jadi ruang membebel dan kongsi minda aku adalah blog. Jadi bila platform bebelan dah ada banyak, dan dah dipecah-pecahkan ikut intensiti dan khalayak yang berbeza, maka kuranglah isi untuk blog. Dari pemerhatian entri dua tahun kebelakangan ni... memang sungguh tak ada isi untuk blog hahhaah.

Semalam adik ipar aku tiba-tiba mentioned that he found this blog (aku yakin via googling azyze lah tu hahaahah) dan entah kenapa aku rasa macam eeerrrrrrrrrkkkkkkkkkkkkk alamak ini diari aku dari zaman post-uni! Terkelendat kejap sebab kalau korang baca dari awal (2003 rasanya), memang perubahan aku agak progeresif. Rasa segan pun ada, rasa kagum pun ada... tapi yang utamanya adalah rasa rindu. Seriosa tetiba rasa rindu bila dia tanya "Are you still writing there?"

Hakikatnya aku ni cuma dua-tiga entri sahaja setahun, sekarang. Sedih sungguh.
Kena buat sesuatu.


Jadi, mengambil inspirasi dari VEODA (Video A Day April) di Youtube, aku akan dedikasikan April sebagai cabaran satu posting setiap hari. bayangkan 30 entri berturut-turut. Boleh pecahkan rekod tahun lepas dan sebelumnya, hahah! Jadi yes, mulai hari ini, ini dia posting kickstart April. Dan sebagai content, nah lagu yang buat masa sekarang menghuni kepala hotak aku. Oldie but Goldie nih. Sapa tak layan memang rugi.

(Mungkin boleh mula kembali posting lagu Sabtu, macam dulu)




Selamat April, jiwa!

No comments: