Pages

Ke tebing masa

Wednesday, August 03, 2011

Seriously.
I am scared shitless.

Kamu tahu, perasaan macam berdiri di tepi tebing curam. Mata terikat kejap. Yang saya rasakan cuma angin kencang, rasanya ia akan menolah saya jatuh.

Apa yang ada di bawah?

Ombak yang berdentum membadai batuan tajam yang bakal mencarik hati saya?
Atau mungkinkah bebuih pantai lembut berlantai pasir bakal mendakap saya?

Saya takut saya kecewa buat kesekian kalinya.
Tapi pada masa yang sama saya dapat rasakan yang ini bukan seperti yang dahulu-dahulu.
Kali ini ianya terlalu lain untuk diabaikan.
Kamu tahu, adakalanya kita akan rasa sesuatu yang betul-betul menghenyak hati dan buat kita tergamam, terbodoh seketika. Jadi hilang pertimbangan, hilang rasa malu, hilang ragu, hilang semua batas-batas yang telah kita tanam rapat mengelilingi hati kita.

Di belakang saya ada noda yang mengejar.

Saya perlu terjun dari tebing tinggi ini.


Tapi,
adakah dia akan menanti dengan hati terbuka, mencapai dan menangkap saya kelak?
Atau mungkinkah saya akan berderai jatuh dan tak bangun lagi?


Persoalan percaya, yakin, muktamad mula muncul.


Bagaimana?

Saya takut, tapi saya tahu yang sudah tiba masanya saya terjun ke dalam dilema ini.

Apa yang menanti saya, sungguh tak saya ketahui.
Tapi apa pun yang ada, saya takkan menyerah kalah selagi ada kudrat.

3 comments:

mizzyN said...

Good luck, i've fallen so many times and rejected but here i am. Sometimes you learn to let go of your comfort zone and enter twilight zone.

naimsaleh said...

terbaek.. kalo ader button like aku da click da kat comment ko..

azyze said...

mizzyn:
yeah. kau tahu lah aku. hati adalah benda yang paling aku guard. tapi sekarang...
takpe la. kalau aku kecundang, aku anggap itu ujian Allah.

naimsaleh:
i guess bukan aku je yang rasa macam ni, hmm? thanks for still reading my blog. sunyi je skang ni nak compare dengan dulu2 hehe.