Pages

And that's how the cookie crumbles

Monday, August 22, 2011

Buka puasa.
Saya, mak dan adik-adik.
Bapak dah selesai, dia sudah pun berada di depan TV menonton drama bersiri Cina. Bunyi tung tang tung tang lawan pedang terdengar sayup-sayup.

Adik-adik masih lagi meratah lauk pauk.
Sayur dan ikan sudah selesai dibalun. Udang Masak Thai yang dah tinggal satu pertiga mangkuk berpotensi habis dalam masa 5 minit.

Am ambil 5-6 ketul. "Kak Yana, terer ah masak. Adik sahkan you're lulus. Boleh kawen dah ni," sengeh dia sambil mengopek udang.

"Ooo ye ke?" saya senyum tapi malas-malas nak jawab.

Mak mencelah. "Haa tu la, rugi ja. Pandai masak but wasting your time cooking for us. Pi la masak for a guy, mesti dia terpikat."

Saya nak dekat tersedak. Mak aiiiii, masak je boleh terpikat ke? Hahaha. Mak was taking the 'A way to a man's heart is through his gastronomical fetishes' a little too literal nampaknya haha.


Tak puas melihat saya diam, mak menyambung. "Yana tak dak ka sapa-sapa? Pi la cari boyfriend..."

Adoi. Dia bukak dahhhhhhh cerita boyfriend.

"Alah mak, lelaki sekarang lebih menjahanamkan dari membimbing," saya jawab sambil muka acuh tak acuh.

Huh, silap besar la bagi jawapan macam tu. Sebab

Mak terus bermuka excited dan dengan gembiranya berkata "Hah, Yana nak ustaz ke? If you want I can find for you. Tapi kena ready lah. Betui ni, mak boleh carikan!"


And there I was, munching prawns, thinking:

There goes my D'Angelo - Jamie Foxx - John Legend lovemaking playlist. Damnnnnn.

5 comments:

Tini said...

Hambik ko ells! :)

azyze said...

tini:
nukss rindu! hahahaha
tu la, sekali ustaz daaaaa...
ustaz boleh tahan ke ngan aku yang bengong ni? hahahaha

school of thoughts said...

like la entry ni. superb! heheheh. Tapi tu la... i shud understand by now: cinta tak leh dipaksa mak. Kalau ustaz macam tahajjud cinta kawen 4, yana takmo la makkk

azyze said...

aida:
takmo takmo takmo laki orang hahhaahahah

My name starts with M said...

hahahhaha
rockstar yang alim ade je kan(kot) sebenarnya?
(tapi tak tau nak cari celah mana :P)