Pages

Gile Random #7

Friday, October 02, 2009

Selamat Hari Raya Aidilfitri, kawan-kawan.

Oh.
Saya tahu saya tidak memblogging apa-apa langsung mengenai raya sejak kali terakhir menulis, dan sesungguhnya saya sibuk betul.

Okay, saya tahu, orang lain pun sibuk juga, petani sibuk bertani, pekebun sibuk berkebun, peminjam sibuk lari dari PTPTN.

Saya akan hapdet tak lama lagi. Buat masa sekarang kita borak gila random dulu ya.


Alkisah, kawan saya Kak W pulang berhari raya di kampung halaman suaminya, Kelantan. Seperti biasa, banyaklah kisah-kisah menarik dan pelik yang dikongsi -- pelik dan menarik sebab ada adat & kebiasaan di sana yang tak ada di bandar (dan negeri-negeri lain).

Kali ini, Kak W tunjuk gambar yang diambil di salah satu pasaraya di Pasir Tumboh.



Dulu-dulu, kawan selalu cerita yang di Kelantan orang tengok wayang duduk asing-asing. Nampaknya sampai sekarang pun masih aturan ni masih diaplikasikan di sana.

Okay.
Taklah pelik sangat.


Eh, kejap, kejap...


Yang baju oren ni perempuan ke?



Saya tarik balik andaian saya tadi ;P

7 comments:

mizzyN said...

perempuan kan kena ditemani muhrimnya, so tu muhrimnya la kot. :)

azyze gomez said...

kalau ikut syarat, lelaki kena bayar kat kaunter lelaki beb. takleh campur2 camni. pasal ko kena ingat, kat line tu bukannye mak2 orang dah kawen, anak dara etc pun ade.

asing2 tu mengelakkan tentangan mata, sesi mari memilih bini seterusnya etc.

Anonymous said...

hai elly...

lama tak jumpa.

Kak Syam ni..

Baca blog ko ni susah nak paham kecuali org2 yang selalu jumpa ko jek. Aku plak dah lama meninggalkan alam siber menyiber ni. Skang dok kejar cerita politik busuk coz keje kat akhbar yang makanannya politik.

Ada masa juz emel me at dunia.syam@gmail.com

Adioss.

azyze gomez said...

wholy shitto! kak syam!

cemana bleh dapat jumpa saya kat sini ni?

wow.

thanks so much for leaving your email. lamanya tak jumpa dan banyaknya benda nak cerita :) insyaallah, saya emel kak syam secepat mungkin.

you take care, jangan 'kejar' selalu sangat, nanti semput ehehhe

selamat hari raya!

Cik Puan Muda Stress said...

yehaaaawww !!

i yem bek mai bebeh !! mish me mush?

My name starts with M said...

slmt hari raye ely... :)

azyze gomez said...

cikpms:
mish! mish mish misha omar lah katanya.
bila nak jumpe ni? aku pun nak blajar rahsia mata panda. pleasee pleaseee pretty pleaseeeeee

Mas:
slamat raya!
and yes, walaupun aku tak pakai kebaya, still envy kebaya ko eheheh.