Pages

Sentuhan Listrik terussss... ke gegendangku!

Tuesday, February 10, 2009

Hello hello abang dan kakak,

Lu jangan pandang gua lain macam beb.
Lu jangan bajet gua riak ke, berlagak ke, baru dapat sikit dah tak sedar diri ke...


Hakikatnya lu orang kena la terima, gua akan dan lu orang besar kemungkinan tak akan.


Alah, time lu orang layan dulu, time tu gua tengok dari jauh je, gua simpannnn je.
So kali ni lu orang kasi can la kat gua nak ghairah sikit.



First time gua nak pi dulu, mak gua kata "haih, budak sekolah lagi, mana boleh pi?"
Beb, gua nak pi trip riang ria KRU pun mak gua tak bagi, apatah lagi event ikon matang, kan?
Mak gua pikir gua otak kero sikit kot.
Lagipun mak bapak gua tak pernah pun minat dia (MakSu gua, believe it or not, jadi katalis gua)



Masa ni gua selalu fikir 
"Cemana Freshies boleh jadi back-up dia ek? Gua nak try lah jugak."
Be-ra-ngan.



Second time dia buat, gua dah cukup besar, dah habis sekolah, dah baligh penuh dah
Dan mak gua tak tau pun pasal benda tu.


Masa ni gua dah boleh strumming lagu-lagu ikon gua ni... 
layan malam-malam kat balkoni, bajet habis jiwa lah ni


Sekali lecturer gua sabotaj buat test pulak malam tu dan esoknya.
Gua tau lu orang mesti cakap "itu takdir, sapa nak sabotaj kau"
Tapi gua tetap kata itu salah pensyarah gua.
Tambah pulak seorang kenalan gua yang boleh pulak call gua dari lokasi kejadian di saat gua tengah payah hafal entah Magic Bullet Theory Mass Media Theory segala, siap bagi gua dengar secara live lah konon satu lagu ikon gua tu, padahal itu bukan buat gua suka, tapi lagi sakit hati.



Sakit hati!


Walaupun kenalan gua tu belikan t-shirt souvenir untuk gua (yang gua belasah pakai ke kelas, kedai dan jalan-jalan sampai jahanam), gua tetap sakit hati. Memang SALAH LECTURER GUA!


(pada masa ini gua butakan mata pada fakta yang gua sebenarnya sengkek di tahap mee segera myojo)





So kali ini gua dah berduit. 
Kaya lah sikit dari zaman myojo gua (kira lu bayangkan gua dah upgrade dari myojo ke mee goreng mamak lah).

Mak gua pun dah tak boleh persoalkan kedewasaan gua, 
MakSu gua pun dah tak berapa ambik port kadar perkembangan minat gua terhadap ikon gua ni.
Kenalan gua yang jadi member borak cerita ikon gua tu pun entah wujud entah tidak lagi, lecturer hazab yang bikin gua panas tu pun dah langgar expiry date memori gua.



Tak ada apa yang boleh menghalang gua untuk merasa halwa telinga yang gua dah tunggu lebih 10 tahun.

(Tapi gua tunduk kalau Allah interfere, kemahuan gua sekecil hama je berbanding kemahuan, katalah, ribuan penduduk Gaza yang menderita tu)





So biar gua sound awal-awal lah.
Kalau lu orang bukan tuhan,
lupakan saja niat lu orang nak halang gua!





ayuh sahabat,
sahut paluan gendang,
penyair sudah memanggil
menzahir bait dari mata pena dengan lidah
sanjak irama memukau
bakal mengoncang jiwa
membuka mata hati

satu malam, satu hasrat, satu kepuasan mutlak.

(atau kata lainnya, orgasm minda)




p/s: gua nak jugak post gambar penuh kejantanan 'abang tuah' gua ni walaupun tak relevan dengan konsert.
pss: oh, gua rugi sebab konsert nanti kurang bahang.... kita rasa bahang arwah loloq dalam hati sahaja lah....



9 comments:

roxychick said...

malas la guna nak cakap!

azyze gomez said...

guna?
gunasegaran????

hehehe

roxychick said...

ceh. baru perasan.

gua laa.. GUA!!

bills said...

HAHAHAHAHHA...guna!

azyze gomez said...

itu la pasallll....

Saudagar Mimpi ... said...

Berbelas tahun menunggu abang tuah. Sememangnya anda bertuah...hehehheheh.

azyze gomez said...

hello saudagar mimpi,
wah, kamu melawat blog saya, kagumnya!

kamu ke konsert tersebut?
mungkinkah kita akan berlaga bahu tapi tak mengenali?


thanks for dropping by :)

Anonymous said...

menarik (:

azyze gomez said...

anon:
tengkyu, tengkyu :)
semangat meluap-luap memang macam tu hehehe