Pages

Mungkin kau orang tak faham

Friday, December 12, 2008

Saya bangun dengan kepala separa sakit.
Tidak, saya bukan minum pun malam semalamnya, ia bukan hangover.
Positif 100%.
 
Sambil mengurut kepala, hidung menghidu bau waffles yang merayap masuk dari celah daun pintu.

"Tadaa!" Mikael masuk ke dalam bilik sambil menatang dulang penuh sajian makan pagi. 

"Kamu buat sarapan?" 

Mikael tersenyum. Dulang diletak di sisi katil. "Cubalah."

Saya jongket bahu. Bau waffles yang kuat menerjah  sinus hingga sakit kepala makin menjadi. Saya goyangkan hidung. "I don't eat waffles."

Senyumnya makin melebar. "Tak cuba tak tahu. Ini resipi turun termurun keluarga aku. Kita panggil Cosmic Waffles. Nah..."

Saya geleng, tapi dipaksa juga. 

Cosmic Waffles Mikael adalah waffles terbaik pernah saya rasa seumur hidup.

Bukan waffles Mikael. 



Woh, rindunya!

7 comments:

Cik Puan Muda Stress said...

wahhhh aku yang demam ini tiba2 kepingin banget dengan waffles.

damn.

babi ahhh badan tak larat nak angkatttt.

one love said...

i love waffles!

cosmic waffles! sounds tempting!

:)

Amer said...

err, walaupun tak makan kek bla bla bla tuh. heh. betul ah, very tempting. siapa mikael?

azyze gomez said...

Cik PMS:
aku masih lagi tak makan waffles. tapi kalo ko singgah a&w pj untuk lunch, holler2 aku ek, hhe.

One love:
Kannn! It sounds kinda corny tapi layan je lah hehe. (Nasib baik sedap)

Amer:
Hahaha!
Mikael adalah... somebody ;)

Cik Puan Muda Stress said...

aku kat KKB atau nama glemernya Kuala Kubu Bharu.

takde ghopa macam ala2 nak ada A&W mahupun kedai waffle cap ayam disini.

bosan lahhhhh

Amer said...

CPMS, cuba satu kedai nasi kandar kat pekan tersebut. tapi jgn cuba nasi kandar, try nan garlic/ an cheese/nan garlic with cheese. awesome.

eh-eh mcm blog CPMS lak. Kehkeh.

Cik Puan Muda Stress said...

Amer,

terima kasih di atas rekomendesyen ittew. adakah kedai ittew bernama Fazlina Maju or Faridah Maju or Fafau Maju or samting?

i memang tengah lapar ni. and naan sounds perfect !

btw, how do yew know so much about this place? you from here meh? ((salam perkenalan))