Pages

5 benda yang aku kena tag

Sunday, September 21, 2008

Saya di'tag' oleh Cik Nadhrah....


5 benda bermakna yang saya buat dalam bulan ini:
1. Buat terawih lebih dari tahun lepas 
2. Tahan nafsu perbelanjaan dan jimat duit
3. Cuba tidak membangkang mahupun mengeluh bila masuk bab kerja
4. Potong rambut menjadi pendek
5. Berjaya mengambil sikap "whatever, aku suka" dan tak terlalu fikir apa orang fikir tentang pakaian seharian saya ke pejabat dan lain lain (kejayaan yang sangat indah)

5 Benda yang saya asyik ulang siar
1. Gile ah!
2. Tak tahu la
3. Terkumat kamit nyanyi lagu Amy Winehouse
4. Masyaallah...
5. Dah nak beku dah nih

5 benda yang saya nak buang tapi tak buang2 gak@bagi kat orang lain
1. Baju-baju dari zaman sekolah rendah dan menengah yang sememangnya takde sesapa muat pakai
2. Majalah dan buku tulis serta nota-nota dari zaman sekolah dan universiti.
3. Baju kemeja kerja skema yang saya beli masa mula-mula masuk degree PR dulu. Sekarang hampir tiap-tiap hari pakai jeans dan tops gembira ria ke pejabat jadi ingatkan nak bagi Eze baju-baju tu. Dia pun dah selesai UIA, tengah cari kerja. 
4. Longgokan botol plastik depan rumah yang konon-konon Am nak jual kat recycling centre. Ada la setahun benda tu accumulate kat situ. 
5. Kasut... yang terkoyak la, yang tercabut hujung heels la, yang tapak berlubang la.. semuanya simpan konon2 nak hantar ke tukang kasut, tapi harammmmm tak berhantar.

5 benda yang saya cuak gila
1. Bila mengira kos yang perlu dikeluarkan untuk memasang kabinet dapur, dinding tepi dapur, almari-almari serta perpustakaan mini untuk rumah saya nanti (sempat ke aku kumpul duit ni???)
2. Bila saya dah sampai di depan pintu keluar dari stesen LRT, tiba-tiba season pass takde dalam poket. Perkara ni pernah terjadi, jadi saya memang fobia sikit.
3. Dah naik teksi tiba-tiba tak ada duit kertas. Terpaksa cepat-cepat kira duit sen. (Selalu terjadi di sekitar 19-23 haribulan)
4. Terkesan ejaan salah dalam bahan yang sudah dicetak. Baru-baru ini saya telah buat satu glaring mistake yang memang tak boleh diperbaiki lagi. Walaupun saya tak di maki boss (tapi kena tegur versi sindiran pedas), sampai sekarang saya dapat rasakan yang working evaluation saya bakal tercalar dasyat kerana insiden ini.   
5. Bila orang salah anggap. 

5 benda yg saya bangga gila dengan diri sendiri
1. Kebolehan saya bergaul dengan kawan-kawan yang betul-betul dari kampung dan kawan-kawan urban dengan mudah. Satu fakta yang turut dikagumi kawan-kawan lain (kata mereka lah)
2. Saya ada separa bakat dalam mencipta benda DIY
3. Saya berjaya melunaskan hasrat kerja dan berbakti dengan NGO, sekaligus ia beri kepuasan yang tak ternilai
4. Pengetahuan saya tentang muzik boleh dianggap above average lah.
5. 4 tahun berkerja sebagai DJ, satu impian yang saya anggap accomplishment hebat, biarpun ia mungkin tidaklah hebat sangat bagi orang lain. 

5 benda yang saya belum mampu buat
1. Hantar mak bapak pergi haji
2. Masuk kelas untuk memperbaiki skil saya. Niat banyak... program berenang profesional, menjahit, penulisan kreatif dan skrip...
3. Pakai baju kerja yang lojik selama seminggu berturut-turut
4. Bedah hidung untuk menyelesaikan masalah rhinitis resdung.
5. Pergi backpacking selama sebulan di negara asing.


6 comments:

Cik Puan Muda Stress said...

SAAY di 'tag' oleh cik Nadhrah

azyze gomez said...

bastardo punya budak!

aku tak ambik port sangat ejaan aku di blog ni, tapi sebab ko dah mention kan... aku betulkanlah.

hik hik

Cik Puan Muda Stress said...

miah miah miah miah.

blog pun ada evaluation akhir tahun tau !

mizzy N said...

evaluation akhir tahun. rasa gerun tak. tahniah cik azyze menyelesaikan juga penge-tag-annya.

soraya said...

you were great masa jadi dj..in fact great is an understatement! u were one of the best dj the station ever had ok

azyze gomez said...

nadh:
sama-sama..

soraya:
hello sor!
wah... pujian melampau yang rasanya tak sepadan langsung dengan my work there... looking back, i think i talked crap most of the time lah. nasib baik ade la musical sense sikit. kalau tak, hancus :)