Pages

This too shall pass

Wednesday, May 14, 2008


Dalam seminggu dua ini, ada satu perenggan kata yang kerap muncul dan bermain di minda saya. Saya cuba untuk mengabaikannya, seolah ia hanya satu nukilan yang kebetulan singgah di mata saya. Tapi, lama kelamaan... ya, betul katanya.

Aplikasikan pada diri sendiri.


Memetik kata-katanya:

"...don't punish yourself if your output is less than what you had planned.

Life is full of beautiful inconveniences that keep us from achieving our short-term goals. Remind yourself that you can make up for your deficit tomorrow and turn off the computer for the night.

Writing + Thinking for writing is a wonderful, yet sometimes, very hard thing to do. Often it is very easy to not "make the time" to write and nobody is going to motivate you. You have to motivate yourself(most of the time). It is an extraordinarily rewarding pursuit. Yet sometimes it can be extremely challenging as well. It is just putting words down on paper and you have been doing this since the age of four(?).

So don’t worry about anything and just write. The only way to get good at it, as with anything else, is to actually do it."





Isn't that inspiring?
Apatah lagi bila saya sendiri seorang penulis yang masih bergelut dengan kerja dan jiwa.

No, it's not from some decrepit western think-tank. Ini cebisan akal-rasa Faizal Mukhtar, lelaki penulis gila komik yang I happen to think is a genius writer in the making yang langsung tak diabolical (sebab banyak penulis genius macam dirasuk setan bila berkarya, if you know what I mean).

Saya perlu buat saja apa yang saya tahu perlu dibuat.
Dan tidak tangguh-fikir lagi.
Ya...


Nota kaki: Terima kasih FM. Walaupun kamu tak kenal saya, tapi saya kenal kamu ah. ah. ah.

5 comments:

Cik Puan Muda Stress said...

eh, ada tribute untuk best fwen mak.

hahahaha.

nanti aku ajak dia pegi zoo sekali. hahahahaha.

Mr. Manager said...

Thanks for sacrificing those yummy donuts :-)

azyze gomez said...

Cik PMS:
uols, best friend ker??!
iols tak tau pun.. hahahaha
been reading blog dia dah lama dah...

tapi tak perasan lah pulak yang uols ade hubungan gittew dengan dia hahaha

Mr. Manager:
Holy macaroni....

I. just. received. a. comment. from. mr. manager.holy. cow...

thanks for dropping by!

*still in a state of awe*

Cik Puan Muda Stress said...

hah!

lagi tamau mengaku !

mrmanager sendiri telah mengiyakannya !!!

ye ye, faizal kekasih gelapku dari kami sama2 tingkatan 2. dia budak mass comm jugaklah.. tapi broad lah.

azyze gomez said...

ooo kekasih gelap ye...
abang topeng tak tercabar ke? hehehehe

ya, ya, wa tau dia senior broad...
wa tau...
but aku tak pernah ade any asociations lah dengan dia.
lagipun iols low profile kan...

hik hik hik!

*gedik tak?*