Pages

Dua puluh tambah enam

Tuesday, May 20, 2008




26.
Today.
Dua puluh tambah enam.


I have officially crossed the young-adult phase, into the twilight zone a.k.a zon balada hidup versi dewasa sampai botaklah kepala aku nanti nak pikir bil pinjaman hutang kereta rumah keluarga dan sebagainya.


Setahun lagi berlalu.
Setahun yang tidak melihatkan sebarang perubahan positif pada cita-cita saya (mungkin saya tak perasan).
Setahun yang penuh dengan mungkin, akankah dan kebarangkalian.


Tapi saya terus optimis terhadap masa depan.
Insyallah, ianya masih panjang. Saya punya puluhan jutaan minit untuk memahat makna dalam hidup ratusan manusia yang belum saya jumpa.

Jikapun hidup saya ditentukan tidak lama di dunia olehNya, sekurangnya ratusan juta minit yang telah berlalu setakat ini rasanya tidak sia-sia keseluruhannya - moga ada hati yang telah cerah seketika dengan memori saya.


Alhamdulillah.
Setahun lagi... dengan izinNya saya melangkah terus ke hadapan...

5 comments:

tini said...

Ells, syahdu skali..btw, aku rasa sepanjang hidup ko, banyak sekali hati yang ceria dan cukup senang dengan adanya ko di sisi diaorg :)
Aku harap semua doa dan impian ko akan termakbul hendaknya..aminn..

azyze gomez said...

Insyaallah Tins, insyaallah.

Thanks :)

Cik Puan Muda Stress said...

many happy returns dahlink !

yaya said...

babes, all the best for u, InsyaAllah :)

azyze gomez said...

Tenchu, tenchu all :)