Pages

Merembes

Friday, April 04, 2008

"Uolsssss!!" kata kawan saya dengan termengah-mengah. "cepat uols, pukul tiga, baju merah!"

Tergedik-gedik tangannya melambai ke arah yang dinyatakan.

Saya berpaling ke kanan. Baju merah.... hanya seorang berbaju merah. Lelaki kulit putih kuning, rambut sirip jerung ala Beckham, spek mata hitam Levi's dan seluar jeans biru gelap. Kasut, er, tak nampak.

"Tu, yang jambu tu?"

Dia mengangguk pantas. "Yes uols... merembes I tengok!" Mata terpejam-pejam bila berkata.


Merembes.
Hayo.

"Perlu ke merembes segala?" Saya tanya dengan nada ala-ala sensasi gitu.

"Perlulah uols... kalau iols dapat, uuhhh tahulah iols kerjakan!" Termuncung-muncung mulutnya.

Saya tergelak besar. Dia ni, kalau lakonan memang nombor satu. Hampir-hampir saya tepuk bahunya kerana tak tahan lawaknya, tapi saya sempat menghalang diri dari berbuat demikian. Sebab kalau dia tepuk saya balik, mahu tersembul jantung ikut mulut. Maklumlah, rupa perempuan, kudrat masih kudrat jantan auumm.

Makcik bertudung hitam brooch gergasi mengerling tajam. Agaknya tak setuju dengan gaya saya yang seakan menyokong pergerakan pondan sedunia itu.

"Beranganlah uols... silap-silap dah kahwin pun."

"Hey, lelaki, kalau dah main bontot sekali, sampai mati pun dia ketagih tau!"

Aduh.
Termalu sekejap. Orang di kiri kanan ada yang dah berbisik-bisik.
Makcik tudung hitam brooch gergasi dah jegil mata. Siap buat 'huh!' lagi.
Lelaki-lelaki yang berdiri dekat dengan kami dengan perlahan bergerak menjauhkan diri.

Saya sigung pinggangnya. "Cover-cover lah sikit. Dalam train ratingnya U."

"Opps, sorry, terover pulak. Tapi tak betul ke yang I cakap tu? Hey, I've converted straight guys before, okay? I've had guys stalking me, they just can't get enough of beautiful little me." Rambut panjang kuning madu yang masih ketara kejung dikibas pantas ke belakang.

Oh. Kekwatnya. Nampak sangat semangat masuk bakul angkat sendiri tu berapi-api sebab saya, kompadre dia sedikit lahar rupanya kan. Itulah, untung bersahabat dengan troll macam saya ni.

Ni yang nak cucuk hasut lagi ni.


In public pun pantas confident cakap macam tu. Motif?"

Wah, terus kening kedingnya mencanak naik. Sebelah tangan parking di pinggang, sebelah lagi bengkok dengan telunjuk menunding-nunding di dada sendiri yang separa leper.

"Ehhh, hello, mestilah! I am the queen of confident. Jangan sekali-kali ada orang kata Halle Juwita Shania Berry tak konfiden, okay?"

Itu dia...


Bukan soal konfiden tak konfiden berbicara tanpa tapis. Bukan pasal queen tak queen (drag).
Yang buat saya terkesima:

dulu feel-feel Halle Berry sahaja. Sekarang terus mengaku Halle Berry.


Kau ado?

*pitam*



4 comments:

Anonymous said...

aiyoh...boleh merembes dalam train? :P

btw, how do u do gurl?

-radz

Anonymous said...

elo, u should'v nown about the pregnant 'man' by now. Hoho macam pelik, tapi tak pelik juge cos that Thomas was organically man. Bukan man betul yang beranak kan. K beb ciao

NADH

Anonymous said...

OOPSSS.. what i meant was organically woman, female

azyze gomez said...

Radz:
aik, komen anon? tukar blog address lagi la tu... :p
I'm doing okay. very very busy, event coming soon *like, really soon!* tapi minggu ni rasa a bit jovial. apasal aku pun taktau. my mind bouncing back kot.


Nadh:
yup.
donno how to comment on that lah. not really weird though. kalau lelaki tulen yang preggie maka aku tentu akan terkejut.