Pages

Edisi Kenangan silam #5 (Random Memories #5)

Wednesday, April 30, 2008

Kejadian: sekitar 2-3 tahun lalu
Lokasi: Pusat latihan sulit milik badan perisikan antarabangsa rahsia. 


Dabi memanggil-manggil nama saya tak henti. 

"Aku nak tidur lah, Dabi."

Dipanggilnya nama saya lagi. "Bangunlah," kata dia. Bau cendana campur sitrus campur bau seakan leathery. Bau kolon. Sedap.

"Tak boleh ke kau biar aku tidur sekejap? Hari minggu kepala dah sakit otak. Biar aku tidur di hujung minggu boleh?"

"Rugi babe, rugi kalau kau tak bangun. Nanti kau menyesal. Ombak dah tunggu kita tu."

"Ah, mampuslah. Ombak ke, hape ke....unibomber sekalipun aku tak layan..."

"Oooh... Uni-bomber tak layan.. Nih, suicide bomber. Cuba kau tak layan!"

Senyap.
Tapak kakinya berbunyi lembut memijak pasir pantai. Gelaknya semakin jauh. 
Ahh... boleh tidur dengan am-

Woi, busuklah!! Dabi!!!!!!!!!!! 

Dua hari saya tak boleh tidur dalam khemah. Bau berkepuk. Celaka. 




2 comments:

roxychick said...

puf!

hamik kau!

azyze gomez said...

ahak...
tersedak i tau...

;p