Pages

Cinta ra-ha-sia

Sunday, February 24, 2008

Banyak-banyak cerita cinta tersembunyi yang pernah anda hadapi, tentu ada yang rasanya rahsia itu akan dibawa sampai ke mati, kan?

Begitu juga saya.

Rasanya hampir semua cinta sembunyi saya begitu. Kecualilah ada kawan-kawan yang berjaya menghidu dan mengkantoikannya. Nasib baik jugalah setakat ini, macam nan hado yanng terlajak gitu.

Woh, bahaya woh kalau orang tahu... DCB milik orang seperti saya ini tak boleh terlepas ke pengetahuan orang lain. Lainlah kalau saya ni Cindy Crawford ke, Britney Spears ke, Johnny Depp ke, Abdul Halim Ghazali ke... bolehlah main tattoo-tattoo di badan, cerita pada media segala. Tapi hakikatnya...oh no no no... teet (bunyi buzzer jawapan salah)

(Sebenarnya saya pemalu orangnya haha)


Lirik lagu di bawah ini buat saya terfikir tentang perasaan saya ketika saya menaiki bas pagi tadi. Berlatarkan pemandangan KL yang sesak namun cerah ceria, lirik lagu itu bagai menggema perasaan saya selama ini. Macam orang jerit 'BINGO!' bila nombor yang digariskan dah lengkap.

Hanya Menari

Jangan salah sangka
Sememang ku manusia biasa
Ku santai sahaja
Menerima segala yang ada

Mengapa bila bertentang mata rasanya bersalah
Bagai dah berlaku jenayah yang besar
Dia tak perlu tahu rahsia kau dan aku
Jika ditanya ini jawapanku

Kami hanya menari
Goyang kanan dan kiri
Hanya menari
Bukan jatuh hati

Jangan kau ubah fikiran
Sesungguhnya niatku suci
Tuk jadi seorang teman
Namun rasa diriku diuji

Mengapa bila kita bertiga
Ku jadi cemburu rasa dicuri hak milikku
Kau tak perlu tahu isi hatiku
Jika itu penting ini alasanku

Kami hanya menari
Goyang kanan dan kiri
Hanya menari
Bukan jatuh hati

Alam keliling pun membisu
Risau tertulis di bibirmu
Rahsia tersimpan hingga akhir hayatku
Tidak seorang pun yang tahu...

Mengapa bila tidak bertemu
Aku jadi rindu
Bagaimana pula dengan dirimu
Satu hari nanti
Terbongkar cerita
Jangan kau lupa rencana kita

Kami hanya menari
Goyang kanan dan kiri
Hanya menari
Belum jatuh hati

Kami hanya menari
Goyang badan dan kaki
Hanya menari
Belum jatuh hati



p/s: Posting ini adalah untuk Cik Q sebenarnya! Q, aku rasa ko cakap aje la kat dia yang ko dah menyimpan bebunga cinta terhadap dia. Aku rasa dia pun suka kat ko... ni balik-balik main tenung-tenung. Gatal sangat, geli geleman aku!

5 comments:

tini said...

Puas aku fikir sape yg nyanyi lagu Hanya Menari ni.. dah google baru tahu, si IA ker.. harus! :)

azyze gomez said...

Hehehe...
ko nak aku burnkan CD dia untuk ko?


buahahahaah!

Cik Puan Muda Stress said...

sapa IA?

mamat yang ada entry khas hari tu ke?

best sangat ke noks?

azyze gomez said...

Takde la best sangat suaranya...
tapi lagu2 dia tu layan la... easy listening gitu..
mungkin tidak sesuai untuk jiwa2 rock macam uols itu...

Cik Puan Muda Stress said...

jiwa rock pun kadang2 rasa macam mau rnb maaa...