Pages

Pepandai la korang

Thursday, December 27, 2007

"Weh Ely, masuk TV tak bagitau aku pun ye," kata kawan saya Tini.

"Ah, bila pulak aku keluar TV? Tengok TV ade la," saya mengerut dahi, bahu memegang gagang telefon.

"Makciak aku kata dia nampak ko kat TV baru-baru ni, ko siap barcakap-cakap lagi. Macam interview la. Program ape ntah, tapi ada Dato' Sharizat Jalil. Makcik aku ingat ko, siot."

"Betullah Tini. Aku memang takde kena mengena langsung dengan sebarang shooting lah. Entah-entah tu footage lama kot."

"Hish, betul la Elle. Ko ni malu pulak dengan aku. Heh, glemer la ko skang!"



Apa tak takut kah anda kalau orang bagitau anda muncul sana sini dalam TV tapi anda sendiri tak pernah sekali haram pun pergi buat apa-apa rancangan. Dah lama dah saya tak berkecimpung dalam bidang temubual-temubual ni. Temujanji pun cuma sekali dua.

Kalau sekadar seorang berkata, tak apa. Ini sudah dua tiga orang yang menegur. Emak Nurul pun kata dia nampak saya di TV, dan kemudian beberapa kawan lain. Mungkin mereka tontonkan semula episod 3R yang dahulu itu, tak? Nak kata segmen di Nona tengah tahun haritu, macam tak lojik pula Nona buat reruns.


Jadi kemungkinan:

1. saya ada Doppelganger!!!
Kembar jahat yang cuba menguasai alam kehidupan saya! Macam Venom dalam Spiderman! Macam Klon Homer dalam episod bellybutton The Simpsons!

2. mata anda menipu anda
Yang anda nampak itu adalah orang lain sebenarnya. Bukankah kita ada 7 orang yang sama rupa di dunia ini? Mungkin orang itu agaknya. Cuba tengok nama yang tertera di kaca TV anda. Mungkin ianya Nogambe Sibyl dari Zimbabwe atau Aronye Baiesta dari Parsi?

Saya rasa nombor dua lebih tepat kot.
Sebab betul kawan-kawan, saya tak pernah keluar di mana-mana media elektronik mahupun media cetak. Saya ini rendah diri orangnya. Saya tak berkarisma untuk tontonan umum. Saya adalah wanita biasa (berkerjaya) yang hanya mampu mencoret kata di blog tapi tak sanggup melihat muka sendiri di ruang lain. Di ruang sendiri pun saya tak sanggup. Kalau boleh saya tak mahu sesiapa tahu bagaimana rupa saya sebab saya tak suka akan kemasyuran dan glamor duniawi yang bakal mengekori saya bila saya sudah dikenali kelak. Saya tak sanggup nak menolak gosip liar dan menepis paparazi. Sungguh.

Tapi saya sudah tak terdaya membantah kata orang yang kononnya nampak saya di TV. Jadi biarlah saya korbankan kerahsiaan identiti saya. Di bawah adalah gambar saya. Ianya agak lama, tapi saya masih kelihatan begitu, lebih kuranglah.

Sekarang jangan gosip-gosip lagi ya.



3 comments:

tini said...

otak ko! sakai ko ni! uwekk!!
aku kata btol, btol la, ini bukan cobaan..ini btol2 la..

Bailey said...

glemer ko nyah

azyze gomez said...

Tini:
marahnya tini...

tapi betul uols, aku takde buat pape interview pun. betul..
heheh


Bailey:
clakak ko! meheheheh!