Pages

Banyak

Sunday, August 05, 2007

Semenjak dua menjak ini saya rancak menulis lirik. Lagu 'mesallyh' lah banyak, pasal setiap kali bermisi tulis lirik Bahasa Ibunda, mesti lirik itu jadi sajak akhirnya.
*Ini queue untuk Pyan Habib bersajak*

Kalaulah skil bermain gitar saya lebih dari main kreng kreng kreng, tentu dah indah saya menulis lagu.

Woh. Rasa macam nak ada mini studio sendiri. Nak kena beli:
- Komputer Epel kena gigit, yang skrin leper tu
- Perisian cipta tampal muzik
- Kibod
- Gitar akustik yang bontot berlubang kabel USB
*check saku seluar. Alamak, nipis, tipis peluang.*

Er, tak apa. Beli kabel USBnya dulu. Gitar tu nanti-nantilah.

Cheh.

Woh woh woh gitar tong peneman
Bicara kosong kemudian
Kau sorongkan taji dalam gerhana
Masyarakatku
Hancur menjadi debu


Lagu serangkap dari jamban. Sekian, terima kasih.

5 comments:

My name starts with M said...

kita berkongsi impian yang sama!!! :D

azyze gomez said...

ok mas!

apakata ko main instrument, meh aku tukang lalaknya. hehehe
maklumlah skil ko melangkaui batasan yang terhad pada aku nih. siap kibod pun bole main kan? hihi

jom la mas jom jom jom...

My name starts with M said...

kibod baru belajar doh! hahahha... baru 2 kali kelas tak formal.. tu pun satu lagu je... tp ok je, ko belikan aku kibod, aku main! cayalah! (bukan kibod comp ok... :P)

azyze gomez said...

ade, ade
12ringgit je mas.
siap ade butang warna-warni
tekan satu bunyi gajah, tekan dua bunyi burung, tekan tiga bunyi "hi, let's play some music!"

kat giant, bahagian kids & toys.

nak?

My name starts with M said...

hahaha cis! kurang2 kasi aku yg 100+ punye :P