Pages

sj ;fhtuovbty;o vmhqzsdpfxd,

Friday, May 25, 2007

Maaf, posting ini akan penuh dengan carutan. Kalau sensitif sila klik blog lain.


Babi babi babi babi
Babi babi babi babi
Cibai cibai cibai cibai
Babi babi babi babi
Babi babi babi babi

Hari ini memang hari bangang. Bangang. bangang.

Saya ingatkan saya dah bersedia. Saya ingatkan saya boleh tahan. Tapi tidak. Saya tewas juga pada emosi.

Hari ini syarikat saya buat penyerahan VSS kepada mereka yang telah dipilih untuk skim tersebut (Voluntary Separation Scheme adalah nama skim pampasan bila terpaksa berhentikan orang dari syarikat). Bos saya yang dari dulu dah dapat rasakan yang dia akan dapat memang tak sabar. Senior saya pun dah nekad nak pergi, maklumlah duit yang dapat nanti berkepok-kepok. Saya tau saya akan sedih, tapi sebab mereka gembira sangat, maka saya ingat saya boleh berlakon watak wanita hati batu sambil gelak HAHAHAHA bersama mereka.

Huh... haram.

Bila mereka dipanggil oleh HR, saya keraskan hati. Bila mereka turun dari tingkat atas sambil terlompat-lompat kegembiraan, saya ucap tahniah dan berpelukan dengan muka acuan The Joker. Tapi tiba-tiba rakan baik saya, Tini dipanggil. Hah?! Bukankah Tini tak kena VSS? Kankah bos dia terlalu dependant on her dan memang akan mati tanpa dia (sebab dia kuli buat semua benda)?

Saya berdebar. Apa reaksi Tini? Yang lebih penting lagi, bolehkah saya tahan perasaan? Ish, mesti boleh punya. Kalau bos dan senior yang kamceng itu pun saya boleh berjaya gumbira, tentu Tini pun boleh.

Saya kebetulan berdiri betul-betul depan pintu masuk department kreatif. Sedang rancak berbual dengan seorang lagi Art Director yang diVSS. Tini masuk, dan terus meluru ke arah saya. Kami berpelukan. Dia menangis. Ya, menangis yang benar-benar menangis betul. Mulutnya tak henti berkata "Aku tak expect, aku tak expect Ely. Aku tak expect. Aku tak expect..."

Saat itulah air mata saya mencurah keluar. Tak boleh berhenti.
Tini menangis lagi. Semua orang di department saya terbeliak mulut ternganga. Memang kami tak sangka Tini kena.
Tini menangis lagi.
Saya menangis juga.
Akhirnya saya lepaskan dia dan lari keluar.
Saya tahu orang lain boleh peluk dan tenangkan Tini, tapi saya mungkin menangis macam Aci hilang laki kalau saya terus di situ.

Kawan apakah saya ini? Lari di saat diperlukan? Mungkin Tini mahu saya disitu. Mungkin dia tak dapat menanggung beban atas bahunya sendiri. Tapi tidaaakkkk... saya berambus macam bachulan.

Babi.
Bodoh.
Bangang.


Kenapalah tuhan duga saya sebegini?
Semua - ya, semua rakan-rakan yang di VSS semuanya kawan-kawan gembira saya. Yang buat hidup saya ceria. Yang jadi pemangkin seharian. Yang boleh bicara tanpa sekatan. Yang boleh main pijak-pijak kaki, gelak sama-sama sambil tonton Youtube, kongsi DVD dan CD, pergi ke kelas Yoga bersama, keluar makan tengahari di Nasi Ayam Supermarket Jaya. Bila stress boleh sama-sama mengumpat bos, datang hujung minggu ke ofis buat kerja, tangkap gambar-gambar cacat otak, menyanyi kuat-kuat bersama...

Memang macam cibai la hari ini.
Saya cuma punya 1 bulan sahaja lagi dengan mereka. Satu bulan sahaja.
Bagaimana saya nak lalui kesemuanya? Bagaimana saya-


Saya nak pergi menangis dalam bilik air.

:,(

.
.
.

No comments: