Pages

Depresi

Monday, September 18, 2006

Saya sedang mendengar album Corrine Bailey Rae.
Hebat.
Tapi kebanyakan bakat non/semi-mainstream dari UK sememangnya bagus.

Seharusnya ia buat saya rasa gembira. Ringan. Lega. Malangnya lagu-lagu beliau amat moving, dan lentuk suaranya buat saya rasa... tertekan. Sedih. Kesal.

Ia buat saya terfikir
Adakah orang yang menyayangi saya selain keluarga saya?

Jika satu hari saya ditakdir mati secara tidak disangka, siapa yang akan meratapi pemergian saya selain ahli keluarga saya? Adakah sesiapa yang menyintai saya hingga menitis airmata? Sepertimana air mata saya menitis untuk mereka yang pernah dan terus saya cintai? Mungkinkah ada yang tetap akan mengingati saya setelah bertahun saya tiada? Pernahkah saya menyentuh hidup orang lain dengan mendalam hingga cukup untuk mereka berasa begitu?

Saya rasa cukup sunyi sekarang.

No comments: